Reacties DM dag 10 maart 2011

‘Tijdens het seminar maakte Miquel Wijngaards pijnlijk duidelijk hoe naïef zorginstellingen zijn die nog steeds denken: ‘Wij hebben geen marketing nodig. Onze klanten komen zó wel.’
Peter Pels liet zien hoe het Flevoziekenhuis zich hier wél om bekommert, en onder andere Twitter gebruikt om klanttevredenheid te monitoren.
Marcel Steenhuis (TNT) gaf tijdens zijn presentatie uiterst praktische tips voor effectieve DM campagnes. Nuttig, ook – of: juist – voor zorgverleners!’

Janneke Budding






Gezonde Marketing was bijzonder. De diversiteit aan presentaties was zeer goed.

Deze zetten aan tot nadenken over zaken die zo vanzelfsprekend lijken te zijn.

Bijzonder om tijdens het seminar te horen dat het merendeel van de zorginstellingen “het vergroten van de klanttevredenheid” op nr. 1 in hun marketingspeerpunten top 3 heeft staan. Op nr. 16 staat pas het werven van nieuwe klanten! Mooi om te zien dat het Flevoziekenhuis met behulp van de juiste marketingstrategie zo’n grote stap voorwaarts heeft gemaakt. Zulke verhalen inspireren!

Verfrissend waren de tips die we van Marcel Steenhuis van TNT kregen om het effect van een mailing te vergroten, een echte eye-opener.

Ik ging met een hoofd vol ideeën naar huis.

Dank voor de prettige ontvangst en goede organisatie.

Martine Venderbosch – Ozon Oogkliniek en Oogplein

Congres 10 maart 2011

TNT post en Health-Marketing organiseerden op 10 maart 2011 het DM evenement voor de gezondheidszorg. Met inspirerende sprekers werd de laatste informatie uitgewisseld. Het was een inspirerende dag. Hieronder vind u de presentaties in pdf formaat:

Presentatie Health-Marketing door Miquel Wijngaards
Deel 1
Deel 2

Presentatie TNT Post door Marcel Steenhuis
Presentatie TNT Post

Meld je nu aan!

Meld je nu aan voor het event voor de gezondheidszorg: Gezonde Marketing!

Dit kan via de website: www.gezondemarketing.nl

De eerste inschrijvingen zijn al binnen!!

Gezonde Marketing

Gezonde MarketingTNT post en Health-Marketing hebben op 10 maart 2011 het DM evenement voor de gezondheidszorg georganiseerd. Met inspirerende sprekers zoals:
Peter Pels (hoofd communicatie van het flevoziekenhuis);
Marcel Steenhuis (marketeer zakelijke markt TNT post);
en Miquel Wijngaards (directeur Health-Marketing).
was de dag een groot succes. De reacties van de aanwezigen waren vol van enthousiasme.

Wilt u meer weten over wat er allemaal gebeurt is op 10 maart? Neem dan gerust contact met ons op. Wij komen graag een keer bij u langs.

Volg ons ook op twitter www.twitter.com/GezondeDM



Een aantal reacties:

‘Tijdens het seminar maakte Miquel Wijngaards pijnlijk duidelijk hoe naïef zorginstellingen zijn die nog steeds denken: ‘Wij hebben geen marketing nodig. Onze klanten komen zó wel.’
Peter Pels liet zien hoe het Flevoziekenhuis zich hier wél om bekommert, en onder andere Twitter gebruikt om klanttevredenheid te monitoren.
Marcel Steenhuis (TNT) gaf tijdens zijn presentatie uiterst praktische tips voor effectieve DM campagnes. Nuttig, ook – of: juist – voor zorgverleners!’

Janneke Budding





Gezonde Marketing was bijzonder. De diversiteit aan presentaties was zeer goed.

Deze zetten aan tot nadenken over zaken die zo vanzelfsprekend lijken te zijn.

Bijzonder om tijdens het seminar te horen dat het merendeel van de zorginstellingen “het vergroten van de klanttevredenheid” op nr. 1 in hun marketingspeerpunten top 3 heeft staan. Op nr. 16 staat pas het werven van nieuwe klanten! Mooi om te zien dat het Flevoziekenhuis met behulp van de juiste marketingstrategie zo’n grote stap voorwaarts heeft gemaakt. Zulke verhalen inspireren!

Verfrissend waren de tips die we van Marcel Steenhuis van TNT kregen om het effect van een mailing te vergroten, een echte eye-opener.

Ik ging met een hoofd vol ideeën naar huis.

Dank voor de prettige ontvangst en goede organisatie.

Martine Venderbosch – Ozon Oogkliniek en Oogplein

Dikke/rokende dokter toch geloofwaardig

UTRECHT – De dokter moet het goede voorbeeld geven. Maar de meeste mensen zeggen ook adviezen op te volgen van een dikke en rokende huisarts. Dit blijkt uit onderzoek van het Nivel.
 

Een dokter met een kegel wordt niet vertrouwd, maar roken, te veel eten en te weinig bewegen, kunnen wel door de beugel. Voor tweederde van de mensen is de ongezonde leefstijl van de huisarts geen reden zijn adviezen te negeren.

Wel zijn mensen met dezelfde zwaktes als de dokter eerder geneigd zijn advies op te volgen, dan mensen met een gezonde leefstijl. Samen zondigen schept kennelijk een band.

 
De resultaten van het onderzoek zijn gepubliceerd in het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde.

Mensen die voldoende slapen, zien er aantrekkelijker en gezonder uit.

STOCKHOLM – Mensen die voldoende slapen, zien er aantrekkelijker en gezonder uit dan mensen die te weinig slapen. Dat blijkt uit een Zweedse studie.

Volgens de onderzoekers is het voor het eerst dat het idee dat mensen een ‘schoonheidsslaapje’ nodig hebben wetenschappelijk is bevestigd. Uit de studie blijkt namelijk dat uitgeruste mensen er aantrekkelijker en gezonder uit zien, dan mensen die een slaaptekort hebben.

Voor het onderzoek werden vrijwilligers na acht uur slapen gefotografeerd en weer nadat ze 31 uur wakker waren. De deelnemers mochten geen make-up gebruiken.

Ook werd ze voor beide foto’s gevraagd om relaxed en met een neutrale gezichtsuitdrukking te kijken. Vervolgens werd aan 65 mensen gevraagd de vrijwilligers te beoordelen op vermoeidheid, aantrekkelijkheid en gezonde uitstraling.

Over het algemeen werden de foto’s van de personen met het slaapgebrek als minder gezond, minder aantrekkelijk en vermoeider beoordeeld. De conclusie van de onderzoekers is dan ook dat wanneer je niet genoeg slaap krijgt, je dat aan je gezicht gaat zien.

De resultaten zijn gepubliceerd in de British Medical Journal (BMJ).

Health-Marketing sponsort bewegen

Website online

Vanaf vandaag is onze nieuwe website online! Op deze pagina komt de Blog te staan.